شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

پانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین | سومی زیر بمباران ارتش روسیه

  • کد خبر: ۱۰۱۸۰۶
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
پانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین | سومی زیر بمباران ارتش روسیه
وزارت دفاع روسیه امروز، پنج‌شنبه مدعی شد، نیروهایش ۲۹۱۱ هدف از تاسیسات نظامی زیرساختی اوکراین را از آغاز "عملیات نظامی" در اوکراین ویران کرده‌اند. همچنین المیادین گزارش داد، نیروهای روسیه در حال موقعیت‌گیری مجدد در اوکراین هستند و الان دو یا سه کیلومتر با کی‌یف فاصله دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که آخرین گزارش‌ها در بامداد روز پنج‌شنبه از تشدید درگیری‌ها در مناطق نزدیک به پایتخت اوکراین حکایت داشت، یک مقام ارشد دولتی در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که دست کم بیش از ۱۰ هزار نفر روز گذشته از شهرهای اطراف کی‌یف تخلیه شدند.

خبرنگار المیادین نیز امروز اعلام کرد، نیروهای روسیه اقدام به موقعیت‌گیری مجدد کرده و تجهیزات اضافی دریافت کردند.

به گفته این خبرنگار، نیروهای روسیه در دو یا سه کیلومتری ورودی‌های کی‌یف، پایتخت هستند و به نیروگاه اتمی در شمال شهرستان نیکالایف نزدیک شده‌اند.

وی افزود: نیروهای روسیه قصد ورود به نیکالایف را ندارند و گذرگاهی برای خروج نیروهای اوکراینی باز شده است.

این خبرنگار ادامه داد: اوضاع به سمت تقویت محاصره کی‌یف از سوی نیروهای روسی پیش می‌رود و "ازیوم" تقریبا تحت تصرف نیروهای روسی درآمده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، نیروهای روسیه پیشروی سریعی به سمت کی‌یف داشتند و به بروواری در حومه شرقی کی‌یف نزدیک شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از ساکنان محلی گزارش داد، کاروان تانک‌های روسیه بر دو روستا در چند کیلومتری کی‌یف تسلط یافتند.

یورونیوز نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد، این وزارتخانه روز پنج‌شنبه آمریکا را به تامین مالی برنامه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و مدعی شد که شواهدی دال بر این موضوع در آزمایشگاه‌های اوکراین پیدا کرده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری ضمن طرح این ادعا تصریح کرد: «هدف این تحقیقات بیولوژیکی که با بودجه پنتاگون در اوکراین انجام شده ایجاد مکانیزمی برای انتشار مخفیانه عوامل بیماری‌زا بوده است.»

وی همچنین مدعی شد که ملی گرایان اوکراینی با استفاده از مواد سمی در تدارک اقداماتی تحریک آمیز هستند تا زمینه طرح اتهاماتی را علیه روسیه برای استفاده از تسلیحیات شیمیایی فراهم کنند.

همچنین طبق گزارش روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف در آخرین صحبت‌هایش از اهداف ویران شده در اوکراین گفت، اهداف منهدم شده شامل ۹۷ هواپیما، ۱۰۷ پهپاد، ۱۴۱ سامانه دفاع موشکی هوایی، ۸۶ رادار، ۹۸۶ تانک و تجهیزات جنگی دیگر،‌ ۱۰۷ آتشبار، ۳۶۸ قطعه سلاح توپخانه و خمپاره و ۷۴۹ قطعه از خودروهای نظامی است.

کوناشنکوف افزود: نیروهای جمهوری دونتسک به عملیات هجومی خود و "عملیات آزادسازی" شهر ماریوپل از دست ملی‌گراهای اوکراین را ادامه می‌دهند.

به گفته کوناشنکوف، نیروهای دونتسک بر چندین محله در شرق شهر تسلط یافته و به اطراف کارخانه "آزووستال" رسیده‌اند.

این در حالی است که اخباری علیه مسکو در خصوص بمباران بیمارستان کودکان این شهر منتشر شده‌ است.

دولت اوکراین می‌گوید در این حملات سه تن کشته شدند که در میان آنها یک دختربچه بوده است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، گزارش‌ها درباره حمله روسیه به بیمارستان ماریوپل دروغ است.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در توییتر حمله به بیمارستان مذکور را محکوم کرد و آن را وحشتناک خواند.

او اشاره کرد، غیرنظامیان بهای سنگین جنگی را می‌پردازند که هیچ ربطی به آنها ندارد.

در واکنش به این توییت، پولیانسکی توییت زد: اینگونه اخبار دورغ منتشر می‌شوند، ما در بیانیه هفت مارس هشدار دادیم این بیمارستان تبدیل به هدف نظامی از سوی تندروها شده است. بسیار ناراحت‌کننده است که سازمان ملل این اطلاعات را بدون تحقیق درباره آنها منتشر می‌کند.

این در حالی است که شورای شهر ماریوپل در جنوب اوکراین فایل ویدیویی از بیمارستان کودکان که ویران شده است، منتشر کرد.

شهر سومی زیر بمباران ارتش روسیه

همچنین خبر می‌رسد شهر سومی واقع در شمال شرق اوکراین از بامداد روز پنج‌شنبه بار دیگر هدف بمباران جنگنده‌های ارتش روسیه قرار گرفت.

یک مقام دولتی در استان سومی ضمن تایید این خبر یادآور شد که هواپیماهای جنگی روسیه مناطق مختلف شهر سومی، مرکز این استان را بمباران کردند.

آخرین گزارش‌ها حکایت از آن داد که دست کم سه غیرنظامی از جمله یک نوجوان سیزده ساله و دو زن در جریان بمباران شهر سومی و مناطق اطراف آن کشته شدند و به بخشی از خطوط گاز شهر نیز آسیب وارد آمده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین قانونی را امضا کرد که به همه ساکنان کشورش اجازه می‌دهد در دوره "حکومت نظامی" از سلاح استفاده کنند.

در این قانون که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین امضا کرد، آمده است: "در طول دوره حکومت نظامی، شهروندان اوکراینی می‌توانند از سلاح‌های مخصوص خود از جمله تپانچه، تفنگ، سلاح‌های ورزشی و تفنگ‌های شکاری استفاده کنند. غیرنظامیان در قبال استفاده از سلاح گرم علیه افرادی که تجاوز مسلحانه به اوکراین انجام می‌دهند مسؤولیتی ندارند. "

رئیس جمهوری اوکراین پیشتر از آغاز تشکیل"لژیون بین‌المللی" برای مبارزه با نیروهای روسی در اوکراین خبر داده بود.

زلنسکی همچنین تصمیم گرفت خارجی‌هایی را که برای شرکت در جنگ وارد کشور می‌شوند از ویزا معاف کند.

رئیس جمهوری اوکراین در خبری دیگر گفت، بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی روز چهارشنبه از شهرهای بزرگ کشورش تخلیه شدند و این عملیات روز پنج‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

مسکو و کی‌یف روز چهارشنبه بر سر ایجاد دالان‌های انسانی برای تخلیه غیرنظامین از پنج شهر بزرگ اوکراین از جمله کی‌یف، پایتخت به توافق رسیده بودند.

گفته می‌شود که قرار بوده که در این عملیات که روز پنج‌شنبه نیز دنبال خواهد شد دست کم ۱۰۰ هزار غیرنظامی تخلیه شوند؛ اما شرایط جنگی و رعایت نکردن آتش‌بس وعده داده شده مانع تحقق این هدف شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->